آنچه که در مورد اکراین وشرایط دریافت ویزای اکراین باید بدانیم .

اکراین کشوری است واقع در اروپای شرقی که هنوز عضو اتحادیه شنگن نشده است , اما افزادی که دارای پاسپرت اوکراین هستند به حوزه شنگن بدون داشتن ویزا به راحتی سفر میکنند , همچنین داشتن ویزای اوکراین قبل سفر به کشورهای عضو شنگن بسیار کار را آسان میکند.

اکراین در همسایگی کشورهایی همچون روسیه , بلاروس , رومانی , مولداوی است , و پایتخت آن (kiev ) کیف است.

دین آن مسیحیت است و زبان آنها اکراینی و یا روسی میباشد.

برای سفر به اکراین حتما باید پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان سفر را داشته باشیم تا بتوانیم ویزا دریافت کنیم .

لازم میدانیم که برای شما عزیزان متذکر بشویم گرفتن ویزای اکراین بسیار سخت بوده و حتما باید از جانب دفاتر مسافرتی معتبر اقدام گردد.

ویزای اوکراین در سه نوع اصلی صادر می شود:

  • ویزای ترانزیت ( نوع B ) : این نوع ویزا در مواردی صادر می شود که فرد در نظر دارد از طریق اوکراین به مقصد دیگری سفر کند و  این نوع ویزای ترانزیت برای مدت پنج روز صادر می شود.
  • ویزای کوتاه مدت ( نوع C ) : ویزای C نوعی ویزا است که در آن یک فرد خارجی قصد دارد از  هر ۱۸۰ روز به مدت ۹۰ روز در اوکراین بماند. ویزای C به عنوان ویزای تک ورود ، دو یا چند ورود به مدت ۶ ماه صادر می شود اما برای دوره بیش از ۵ سال اعتبار ندارد.
  • ویزاهای بلند مدت ( نوع D ) :  ویزای نوع D در مواردی صادر می شود که  یک فرد خارجی قصد اقامت موقت در اوکراین برای بیش از ۹۰ روز را دارد.
اقامت اکراین

ویزای اوکراین و ویزای بلند مدت اوکراین

ویزای بلند مدت زمانی قابلیت صادر شدن را دارند که فرد متقاضی قصد ورود به کشور اوکراین برای بیشتر از ۹۰ روز را دارد؛ از این رو از آن جهت که به طور کلی، طول مدت تحصیل در اکثر کشورها از جمله اوکراین بیشتر از ۹۰ روز می باشد، ویزای تحصیلی در زمره ی ویزاهای بلند مدت قرار می گیرد. از طرفی، اخذ ویزای اوکراین از طریق کار نیز راه دیگری برای ورود به این کشور می باشد. افرادی که جهت کار برای ورود به کشور اوکراین اقدام می نمایند نیاز به اخذ ویزای بلند مدت دارند. هم چنین در صورتی که قصد سرمایه گذاری در کشور اوکراین را داشته باشید، با اخذ ویزای بلند مدت می توانید برای بیشتر از ۹۰ روز در این کشور حضور داشته باشید.

ویزای اوکراین از طریق کار

ازطریق ثبت شرکت و گرفتن مجوز کار در کشور اوکراین میباشد , که بعد از انجام مراحل اولیه و عزیمت به اکراین 20_25 روز زمان میبرد تا کارت اقامت صادر گردد.